Vad säger din kristallkula om denna Recioto utifrån en 25-30 årig horisont?
Vinet kommer inte att bli bättre än det är idag. Jag tror att det kommer att gå downhill inom en snar framtid.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad säger din kristallkula om denna Recioto utifrån en 25-30 årig horisont?
Så trist :-(Vinet kommer inte att bli bättre än det är idag. Jag tror att det kommer att gå downhill inom en snar framtid.
LIte trångt glas för en nebbiolo? "funderarsmiley"Visa bifogad bild 26389
Produttori del Barbaresco 2016
På näsan tallbarr, kakao, körsbär och en lätt rökighet. Nyöppnad och sval direkt från källaren så är vinet väldigt tillgängligt men med luft och stigande temperatur ökar kärvheten ordentligt. Lång eftersmak med körsbärskärnor, apelsinskal, anis och earl grey. Återkommer om tre till fem år med nästa rapport. 92p med potential för några pinnar till.
Glaset heter ju Universal så då måste det funka till allt, även nebbiolo.LIte trångt glas för en nebbiolo? "funderarsmiley"
Hade gärna varit med!Halloween kväll med lite vin provning
Château Batailley 1982
Château Norin 1985
E.Guigal 2017
Casalforte Amarone 2017
Vilken smakupplevelse
Vilken fin serendipity!Visa bifogad bild 26389
Produttori del Barbaresco 2016
På näsan tallbarr, kakao, körsbär och en lätt rökighet. Nyöppnad och sval direkt från källaren så är vinet väldigt tillgängligt men med luft och stigande temperatur ökar kärvheten ordentligt. Lång eftersmak med körsbärskärnor, apelsinskal, anis och earl grey. Återkommer om tre till fem år med nästa rapport. 92p med potential för några pinnar till.
Drick den sval och med tilltugg om du skall öppna i närtid, eller göm den under sängen i fem år.Vilken fin serendipity!
Råkar ha en flaska av denna juice alldeles just härinvid. Denna, deras instegsbarbaresco får mycket kritik, men jag tror nog att den kan vara ett rejält bra vin i 300 kr-klassen. Iaf om man ser gur deras olika årgångar tagits emot på CT. Och nu hissas den även här på Finewines! Då jag har ett alldeles för litet lagerutrymme för vin kommer jag inte hålla på denna mer än någon månad. Anis och Earl Grey ser jag särskilt mycket fram mot.
Att denna årgång nu verkar kosta över 600 kr flaskan känns spontant (och oprovat) som överdrivet. Man får många andra grovt bra viner för 600 pix!
Men, längtar efter denna!
Blomsterpress??Visa bifogad bild 26426
1986 Château Phélan Ségur
Har druckit ett par flaskor av denna tidigare och när jag såg den till försäljning igen så köpte jag ett par flaskor.
Årgång 1986 är fortfarande alive and kicking, och gillar en torr, slank bordeaux med lite sälta då är detta inte dumt alls.
Stall, jord, blöta höstlöv, blod, lakrits, choklad mm. Komplext!
Visa bifogad bild 26427
Dagens auktionsköp till min fru, konstnärinnan. Visst är den vacker!
Kan nog pressa allt som önskasBlomsterpress??