StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Så tänkte jag mig inte riktigt @Per Stade ...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så tänkte jag mig inte riktigt @Per Stade ...
Nu verkar det som att jag själv utövade lite självprojektion...Så tänkte jag mig inte riktigt @Per Stade ...
Druckit Beauregard och Butteaux 2010 och 2011, upplevt samtliga 4 som mycket bra och härliga att dricka. Tyckte nog att det var Chablis i glaset!Undrar om andras evt erfarenheter av Pattes Loup, Chablis.
Köpte en halvlåda av deras 2009 Domaine Pattes Loup Chablis 1er Cru Côtes de Jouan (82p) på auktion och har nu bara två flaskor kvar. Öppnade en i lördags och blev lika understimulerad av den som av de tidigare tre:
Far too expensive for what it is. And I really disagree with the unusual wax capsule that messes up the kitchen upon opening.
Light golden yellow.
Chard nose with moderate oak and some mineral character.
On the palate this is a very fine Chard. Styled like an intermediate Oz or US Chard with slightly low acid and rich, straight forward fruit.
Delicious but nothing to fuss about.
Har du druckit något från dem som du uppfattar som mer "Chablisiga" än denna? Jag tänkte nog mest dissa denna producent framgent, men eftersom alla ju kan göra face-plant från gång till annan, så ger jag dem "the benefit of the doubt".
Då skyller vi på face plant och provar ngn annan av deras flaskor innan bilan faller...Druckit Beauregard och Butteaux 2010 och 2011, upplevt samtliga 4 som mycket bra och härliga att dricka. Tyckte nog att det var Chablis i glaset!
Undrar om andras evt erfarenheter av Pattes Loup, Chablis.
Köpte en halvlåda av deras 2009 Domaine Pattes Loup Chablis 1er Cru Côtes de Jouan (82p) på auktion och har nu bara två flaskor kvar. Öppnade en i lördags och blev lika understimulerad av den som av de tidigare tre:
Far too expensive for what it is. And I really disagree with the unusual wax capsule that messes up the kitchen upon opening.
Light golden yellow.
Chard nose with moderate oak and some mineral character.
On the palate this is a very fine Chard. Styled like an intermediate Oz or US Chard with slightly low acid and rich, straight forward fruit.
Delicious but nothing to fuss about.
Har du druckit något från dem som du uppfattar som mer "Chablisiga" än denna? Jag tänkte nog mest dissa denna producent framgent, men eftersom alla ju kan göra face-plant från gång till annan, så ger jag dem "the benefit of the doubt".
Minns du vilken/vilka det var?Har bara druckit en eller om det var två flaskor Pattes Loup när de fanns på bolaget häromåret.
Benägen att hålla med dig.
400 pix, vilket känns sådär milt sagt. Men det är som det brukar i den priskategorin. Vin ville vi ju ha i alla fall och "husets" är ju inget alternativ...Eftersom söderns hjärta inte har dryckespriserna på webben. Vadgav ni för vinet (125 på bolis)
Välkommen till storstaden! Tyvärr visar sig väl inte vädret från sin allra bästa sida. Lokalinnevånarna på Söder (s.k. hipsters) måste ha tittat storögt på dig när du beställde in ett vin som inte är ett naturvin, inte ekologiskt och inte fairtrade-märkt!Besökte restaurangen Söders Hjärta ikväll. En mysig men enkel restaurang i närheten av Mariatorget i Stockholm.
Håller med fullständigt. Vill man ha bevis för att Parker har gått vilse i Kuku-land ska man jämföra hans noter av '09 och '10 och sedan själv testa vinerna. 2010 är en extraordinär årgång, den bästa i modern tid tycker jag.Min slutsats är att 2010 är en fantastisk årgång där nyckelorden är balans, komplexitet och elegans. Mycket bättre än 2009 i min mun.
Håller helt med, har druckit det och tycker det är toppen. Moget, billigt och välgjort.Rocca di Castagnoli Buriano-2001
Det har blivit en del gnäll från min sida när det gäller vin jag druckit på sistone men detta vinet är lite av ett fynd tycker jag nog. Fina mognadstoner och alla de smaker man förväntar sig av en välgjord cab. Med tanke på priset lär det nog ta slut i butikerna fort.
Vin? Är det inte single-hop IPA får det vara. Vin kan de dricka på Östermalm...Välkommen till storstaden! Tyvärr visar sig väl inte vädret från sin allra bästa sida. Lokalinnevånarna på Söder (s.k. hipsters) måste ha tittat storögt på dig när du beställde in ett vin som inte är ett naturvin, inte ekologiskt och inte fairtrade-märkt!
Minns du vilken/vilka det var?