Mattias Schyberg
Administratör
Var det något av dem som smakade bra?Kvällens uppställning med ett bubbel, en vertikalprovning samt ett spännande dessertvin.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Var det något av dem som smakade bra?Kvällens uppställning med ett bubbel, en vertikalprovning samt ett spännande dessertvin.
En dag senare, och i mer korrekt temperatur, känns detta mer integrerat och harmoniskt, ehuru fortfarande rätt klent. Förmodligen spelar dagsformen in. 86p2001 Buriano Cabernet Sauvignon har en viss charm med torkade lakritsfikon som får en viss, men inte stor, hjälp av syra. Dock ett ganska trött vin och fyndstämpeln känns liksom...irrelevant eller ointressant. Fynd för den som aldrig lagrar själv? 84p.
Tolkar jag dig rätt att du gillade denna mer än 09:an? Jag hörde av en bekant att 10:an 'brände' ngt ..antar med referens till höga alkoholhalten.2010 Cabidos Comte Philippe de Nazelle Petit Manseng Sec är fräsch, frisk och syrlig med bra smakintensitet, smak av melon och andra fräscha frukter, lite mandel och lite bakpulver/mineral. Tonen av mandelmassa är bara antydd i denna årgång, som inte är så söt som -09. 89p
Jag klarar inte att jämföra dem eftersom jag ännu inte haft -10 till mat (o 09-an är så grym t citronmorötter, kyckling, citronhonung, kardemummayoghurt). "Bränner", ja, jo, det kan man säga. Jag tycker dock det står mellan sötma och syra snarare än alkohol. Jag undrar om 10:an inte kan kan få utvecklas på rygg något år. Kanske var det vad din bekant for efter?Tolkar jag dig rätt att du gillade denna mer än 09:an? Jag hörde av en bekant att 10:an 'brände' ngt ..antar med referens till höga alkoholhalten.
Legras tycker jag verkligen levererade. @Darth Angelus har ju dock skämt bort oss i gbg filialen med några fantastiska pavor så den här ligger dock lite efter.Var det något av dem som smakade bra?
Har både 84:an och 94:an av Conde Valdemar GR liggandes. Snart dags att poppa tror jag.Legras tycker jag verkligen levererade. @Darth Angelus har ju dock skämt bort oss i gbg filialen med några fantastiska pavor så den här ligger dock lite efter.
Gällande riojavinerna så var det 94 som var helt klart mest levande. 84an saknade eftersmak och dog ut tämligen fort. 05 tycker jag är en grymt prisvärd rioja som var bra men inte i klass med 94an.
Vouvray från 1960 var mer spännande än god. Inget att rekommendera..
Du är välkommen i jul, då jag skall dit! Tänk vad trevligt det skulle bli; basha Champagne och Bourgogne samt dricka överdådiga och svulstiga kraftpaket från udda regioner.Jag känner att jag måste flyga till Tokio någon gång i mitt liv bara för att äta på de fantastiska restauranger som @StefanAkiko frekventerar.
Dessutom älskar jag japansk kultur sedan jag var ung och bodde i Fjollträsk och brukade gå på Östasiatiska museet och köpte lite träsnitt dock tyvärr inte detta:
Du är välkommen i jul, då jag skall dit! Tänk vad trevligt det skulle bli; basha Champagne och Bourgogne samt dricka överdådiga och svulstiga kraftpaket från udda regioner.
...och basha Champagne och Bourgogne ihop med @StefanAkikoOm och när jag kommer till Japan ska jag bara dricka sake.
Jag tror att Moccagatta är etta av de strävaste vin som existerar möjligtvis med konkurrens av Chateau le Gay. Något för tanninfetichister.Jag tror dock att Moccagattan är en perfekt 50-årspresent till någon som är född 1996.
Jag köpte också både 84an o 94an med tyckte 84an var helt överlägsen 94an. Har en 94a kvar om jag inte missminner mig . Får prova igen!Har både 84:an och 94:an av Conde Valdemar GR liggandes. Snart dags att poppa tror jag.