StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Perfekt beskrivning av en besvärlig åkomma.Problemet för oss vinnördar är väl att vi köper två flaskor av 500-kronorsflaskan och en flaska av den dyrare... Samtidigt som vi har ångest över att vi bara köpte en flaska av den sistnämnda!
Nu talar jag för mig själv.
Har varit i just precis DET träsket men vägrar numer kategoriskt handla något som kostar över 500kr flaskan. Min kära hustru gör undantag för VCC, men jag vägrar i sten.
...naturligtvis Gör jag undantag med det jag køper in inför provningar, men då skall det ju vara lite "speciellt".
Jag följer numer följande levnadsregler:
Varför köpa en flaska med dyr etikett då du kan få en hel låda BÄTTRE vin för samma peng som den etiketten
Själv behöver jag inte 'kompensera' något genom att dricka etiketter, utan låter mig hellre förföras av vad jag rent objektivt har i glaset framför mig. Har lämnat alla dyra områden och söker istället nästa generation kändisar och brakviner.
Dock innebär detta att jag alldeles säkert kommer missa några überjewulska viner, men dessa superlyckade mastodonter kan jag alldeles säkert leva utan och istället fylla vinkällaren med fantastisk njutning och samtidigt skänka pengar till goda ändamål.
Me like