chambertin
Medlem
Skäms att erkänna det men trots att jag gillar Bandol mycket så finns det inget i källaren just nu.Varför inte en Bandol? Lite som ett mellanting mellan Bordeaux och Ch9dP. Borde funka kalas.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Skäms att erkänna det men trots att jag gillar Bandol mycket så finns det inget i källaren just nu.Varför inte en Bandol? Lite som ett mellanting mellan Bordeaux och Ch9dP. Borde funka kalas.
Det glädjer mig att jag har något i vinväg som inte du har.Skäms att erkänna det men trots att jag gillar Bandol mycket så finns det inget i källaren just nu.
När jag läser vilka viner du dricker känns det för det mesta att jag unnar dig detta önskar så klart att jag deltog på en del av flaskorna men när du skriver Beverly Hills då stormar den svenska avundsjukan fram, grymt avis!!Tagliolini med färsk vit tryffel på restaurang Il Pastaio här i Beverly Hills igår kväll. Inte dumt alls. Till det blev det en flaska Castello Banfi Summus 2009, en Supertoscanare med 40% Sangiovese, 35% Cabernet Sauvignon och 25% Syrah. Härligt vin! Löftet till mig själv att bara dricka amerikanska (stilla) viner här i USA har jag inte lyckats hålla.
När jag läser vilka viner du dricker känns det för det mesta att jag unnar dig detta önskar så klart att jag deltog på en del av flaskorna men när du skriver Beverly Hills då stormar den svenska avundsjukan fram, grymt avis!!
Ingen är perfektTagliolini med färsk vit tryffel på restaurang Il Pastaio här i Beverly Hills igår kväll. Inte dumt alls. Till det blev det en flaska Castello Banfi Summus 2009, en Supertoscanare med 40% Sangiovese, 35% Cabernet Sauvignon och 25% Syrah. Härligt vin! Löftet till mig själv att bara dricka amerikanska (stilla) viner här i USA har jag inte lyckats hålla.
En mycket trevlig champagne!Visa bifogad bild 2743 sjukt svårbeskrvlig är denna att sätta ord på jag gillar de oxiderade tonerna och lika så den gräddiga fudgesmaken. supermjuk syra och små livliga bubblor som ni kan se på bilden.
Det finns en tidsgräns.någon som är bättre bevandrad här i forumet - finns det en möjlighet att editera ett publicerat inlägg?
Låter som ett mycket trevligt vin att testa!2006 Chateau de Nages Cuvee JT Rouge Michel Gassier (nr 90374) - 355 kronor för magnumbutelj
Det är inte ofta jag blir överraskad av ett förhållandevis billigt vin som detta. Vinet, enligt min smak, är mycket gott och idag utvecklat och redo att drickas. Doftar moget och örtigt, är fruktigt men balanserat, smak av lakrits, läder och lätt ekad. Fortfarande tannintät och lite eldig med tuffa syror, men rundas av med lite luftning. Färgen är mörkt röd, nästan svart.
Idag fortfarande varmfruktig och funkar till julens alla chark- och kötträtter. QPR är mycket hög. Köprekommendation i prisklassen. Passar i större sällskap då det är en magnumflaska. Betyg 90