merlotsmile
Medlem
Håll tummarna
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det här var ett "snackevin" och sååå himla gott!! Beställde en låda till! Tog slut på 57 minuter - 2 personer och intensiv diskussion om genmodifierad grödaHåll tummarna
Visa bifogad bild 3646
Alla tre, vi befinner oss trots allt på finewines.se inte finewine.se.kvällens middag blir som vanligt när jag har en ledig jobbhelg hummer havskräftor och löjrom men frågan är vilket vin jag ska öppna Visa bifogad bild 3650
... frågan är vilket vin jag ska öppna
Koncentration och extraktion är svåra att särskilja. Ssk enkelt blir det då man har etiketten framför sig. Svårare blir det då det hela är blint...Jag har nog inte lärt mig att skilja på extraktion och koncentration tror jag.
Men ödmjukspajen är absolut bittersöt.
Den är enbart söt.Men ödmjukspajen är absolut bittersöt.
Nej, den är söt i framtida NU för att den är bitter NU, det vill säga bittersöt. Man bör ju inte värdera framtida NU högre än NU, då lever man inte NU utan enbart i framtida NU och väl där så kommer inte den söta pajen vara njutbar för att man fokuserar för mycket på framtida NU.Den är enbart söt.
Även om pajen är besk i vissa nu (tidigare dialog), så är det alltid sött i mogna nun.
Typ.
Verkligen! Har en liten blindprovning att se fram emot ikväll hos föräldrarna, så jag sitter som på nålar för att få gå dit. Och så är jag vinsugen!Ett glas vin i detta NU hade smakat mumma.
Kan ju vara smart att skriva vilket vin det handlar om, men du verkar ha varit för upptagen med att "gänga" låter det som.Hemmavid, hustrun kokade, stekte och åbäkade sig. Jag njöt efter en hård och lång dag som (faktiskt) började med muskelvörk i de högre skolorna efter den sur-hårda träningen med Kejsarpalatsets Livvakter. Kan ju oxå ha varit en släng av hen-snuva...
This is a hugely satisfying wine with enough going on, to run its own TV show. With sequels.
Colour is dark, dark red.
Nose is of a Bdx-wannabe w/out the Bdx earth but w/the grapes in a restrained richness of M-body design dressed to satisfy.
Palate is exactly what the nose promised. Tannins delivering, acids balancing, fruit is rich and accepting the center stage. Fantastic pre-maturity aromas of melting butter over bacon and lingon berry jam. Woah! And than all the red fruits, the violet aromas for your linen (beating the moths), and then long, lingering, exquisite and happifying.
Cannot believe the 88p here on CT.
Wife: 91p.
Wife cooked traddo soup, great veggies, perfect rice w/natto and perfectly garliced wagyu... Yummy! Yummy! Yummy! If you had this too young or with gravel and cardboard instead of wagyu and garlic, well, than you suffer
Chosen as the wine to go after a full 10 hr day of screwing.
IKEA furniture for the new office and an exceptionally tough preparatory kendo practice. Wife cooked wagyu and Jap dishes á la wow. I simply enjoyed, and soon going to sleep. Tomorrow morning = 3 hrs kendo training. Followed by more screwing.
Life can be sooo tough!
Men, vaffan, skynda lagom.Kan ju vara smart att skriva vilket vin det handlar om, men du verkar ha varit för upptagen med att "gänga" låter det som.
Så ja, det verkar vara ett trevligt vin det där!Men, vaffan, skynda lagom.
Tar tid att coppa-klistra och se till att allt annat flyter.
Nu så!
Sitter på en sån där Djefwla iPädd... ALLT tar tid, går långsamt och blir inte ofta rätt...Så ja, det verkar vara ett trevligt vin det där!