Mattias Schyberg
Administratör
Pubologi bokat för imorgon idag blir det The Flying Elk. Jag håller tummarna för att det blir bra.Tack för det, var helt inne på det idag. Då får det nog bli Pubologi idag tror jag.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Pubologi bokat för imorgon idag blir det The Flying Elk. Jag håller tummarna för att det blir bra.Tack för det, var helt inne på det idag. Då får det nog bli Pubologi idag tror jag.
Meeeen! Jag var ju inne på ett besök jag med... Tror jag och @Daniel B pratade om det.Eriks Vinbar är stängd tills på tisdag, så det är dessvärre ingen mening att gå dit
Jag brukar bara skriva när jag druckit något riktigt speciellt gott men nu undrar jag om någon annan druckit:
2009 Serafini & Vidotto ”Phigaia - After the red” (149 kr på SB förra året)
Visa bifogad bild 3730
CT skriver: ”abominably…terrible…horrible….despicable…..I dont know what went wrong with this one. I have tried defected wines before but this one... TCA or not... It was not wine. Not even vinegar..... very strange metal kind of taste. Gun powder? ….”
Sonen säger: Död råtta, krut, surt kött och smör. Absolut det sämsta jag druckit över huvud taget alla kategorier!!!
Jag säger: Helt otroligt att de här går att sälja. Inte vin utan….jag vet inte, oförklarbart hemskt odrickbart. ”Mad Dog 20/20” eller Umbala MÅSTE vara bättre för sämre går det helt enkelt inte att vara… Jag har druckit mycket dåligt vin men det här tar nog priset som det sämsta av de sämsta. Precis som CT-noten säger, hur förklarar man ett vin som är så uselt dåligt men ändå inte tydligt defekt?
Jag undrar: Hur fan kunde jag köpa det här???
Har någon annan som gjorde misstaget att köpa det här?
"Vin att spara".... skulle vilja säga "Vin att kasta".... Kan överhuvudtaget inte tänka mig att dricka den här flaskan ens under hot om .... jag vet inte vad. Vi korkade upp svärfars gamla hemgjorda istället och hans blåbärsvin från -88 var klart bättre än det här.Haha, kul läsning!
När det även skrivs sådana här recensioner så blir man inte förvånad att svenska folket överlag dricker dåligt vin!
Känner igen producenten men tror inte jag har testat just detta. Blev inte direkt sugen att testa heller.Jag brukar bara skriva när jag druckit något riktigt speciellt gott men nu undrar jag om någon annan druckit:
Visa bifogad bild 3730
CT skriver: ”abominably…terrible…horrible….despicable…..I dont know what went wrong with this one. I have tried defected wines before but this one... TCA or not... It was not wine. Not even vinegar..... very strange metal kind of taste. Gun powder? ….”
Sonen säger: Död råtta, krut, surt kött och smör. Absolut det sämsta jag druckit över huvud taget alla kategorier!!!
Jag säger: Helt otroligt att de här går att sälja. Inte vin utan….jag vet inte, oförklarbart hemskt odrickbart. ”Mad Dog 20/20” eller Umbala MÅSTE vara bättre för sämre går det helt enkelt inte att vara… Jag har druckit mycket dåligt vin men det här tar nog priset som det sämsta av de sämsta. Precis som CT-noten säger, hur förklarar man ett vin som är så uselt dåligt men ändå inte tydligt defekt?
Drack det för ca 1 år sen. Minns det inte som riktigt så dåligt. Blir ju nästan nyfiken att prova igen!Jag brukar bara skriva när jag druckit något riktigt speciellt gott men nu undrar jag om någon annan druckit:
Visa bifogad bild 3730
Jag säger: Helt otroligt att de här går att sälja. Inte vin utan….jag vet inte, oförklarbart hemskt odrickbart. ”Mad Dog 20/20” eller Umbala MÅSTE vara bättre för sämre går det helt enkelt inte att vara… Jag har druckit mycket dåligt vin men det här tar nog priset som det sämsta av de sämsta.
Gondolen har öppet i helgen, det är bara vinbaren som är stängd.är nog nästan bäst att ringa runt och kolla, kan säkert va rätt många krogar som håller stängt om gondolen väljer att stänga
Uj, lite avundsjuk!Beställde in en flaska bättre Cabernet Franc från Loire igår på The Flying Elk.
Vad utmärker ett fantastiskt vin?
Bra struktur med rejäl koncentration, fin syra och ursprungstypicitet är en bra början. Om det dessutom känns elegant, välbalanserat och är perfekt som partner till aktuell måltid, så börjar det verkligen närma sig.
Hur var då kvällens vin?
Jo, allt som nämns ovan finns där utan tvekan. En klockren CF från Loire med det mesta man kan önska sig av koncentrerad frukt åt det något mörkare hållet med blåbärsskog, körsbär och svarta vinbär. Bra djup med fina drag av ceder, blommighet, en gnutta stall och tegeldamm. På minuskontot så lägger jag avsaknaden av paprika, vilket nog är ett plus för många andra.
Trots alla lovord så finner jag det ändå lite tillrättalagt på något vis. Det saknas något kufigt som får det att sticka ut och utmärka sig, vilket ett stort vin borde. Kan ändå inte klaga, men en viss besvikelse är oundviklig då jag förväntade mig en gnutta magi. Kanske skulle lite lagring göra susen, eller bara ett annat dricktillfälle? Hur gott som helst ändå, men det är tyvärr inte minnesvärt, dock perfekt som matvin. 90p
2009 Clos Rougeard (Foucault) Saumur-Champigny Le Bourg
Visa bifogad bild 3736
Låter nice, måste provas! I utbyte för tipset kan jag rekommendera Mums-Mums och Palo Cortado.Även är jag en fanatiker av bananaskids med vissa typ viner, personlig bra kombo i min trut.
Då kan jag rekommendera lakrits och Sauternes, gärna en med mycket saffranston.Låter nice, måste provas! I utbyte för tipset kan jag rekommendera Mums-Mums och Palo Cortado.
Champagne till kan man önska sig ;-)Mitt egna recept för en lätt och enkel lyckad söndagsmiddag ska även slå en egen bryntsmör hollandaise vad mer kan man önska sig en söndag .....?!Visa bifogad bild 3758
HAHAHA tack robin den enda Champangen jag har hemma är pauldethune bdr tror att den inte är speciellt bra ihop med detta utan då är min flaska riesling ett bättre allternative.Champagne till kan man önska sig ;-)