StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Vi drack saké i afton:
Helt ok, men ingen höjdare. Poängmässigt enligt vår smak: ca 88p.
Helt ok, men ingen höjdare. Poängmässigt enligt vår smak: ca 88p.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Klart man behöver en flaska Sangiovese ibland
Då var det tur att @StefanAkiko bjöd på detta lilla misstag så en annan (läs jag) fick lära sig något nytt idag också.Då kan det vara dumt att dricka Colorino (det är alltså en druva) ...om det nu är Sangiovese man är ute efter
Då kan det vara dumt att dricka Colorino (det är alltså en druva) ...om det nu är Sangiovese man är ute efter
Ha-haDå var det tur att @StefanAkiko bjöd på detta lilla misstag så en annan (läs jag) fick lära sig något nytt idag också.
Colorino låter spännande!
Colorino låter spännande!
Läste på för en stund sedan på nätet. En generisk druva verkar det som, men den verkar spegla den typiska Toscana-stilen ändå.Som namet antyder har den främst använts i Toscaba för att få mer färg i vinet
Om det vin vi drack var typiskt för druvan, så är det bättre än Sangiovese och det Chiantipatrask som vi överdoserade för ngt år sedan. (Obs! Tag ej illa vid dig om du är Chiantikramare, det är bara ett vad vi föredrar och inte.) Detta vin hade en fantastisk koncentration och intensitet. Jädrar anåda i min låda! Ångrar nu verkligen att vi bara köpte två stackrs puteller och inte inhandlade en låda.Läste på för en stund sedan på nätet. En generisk druva verkar det som, men den verkar spegla den typiska Toscana-stilen ändå.
Mordorée gör underbara viner. Har själv ännu aldrig blivit annat än lycklig av deras La Reine des Bois. Din köttbit ser ut att räcka till minst ett igensatt kranskärl. Önskar jag fick smaka, ser OTROLIGT bra ut. Finnes porrbild på efter tillagningen?Onsdaglyx och förmodligen min bästa cdp någonsin kan inte sätta ord på vinet ännu sitter bara och njuter nu i soffan och tar små klunkar utav vinet och håren bara reser sig utav välbehag. Nu blir det några minuter att ta in allt och väntar på att tillaga min 400g entrecote från min bästa slaktare Visa bifogad bild 3923 Visa bifogad bild 3924
. Önskar jag fick smaka, ser OTROLIGT bra ut. Finnes porrbild på efter tillagningen?
...köttet ser tom nästan bättre än vinet...
Nästan, men inte hela vägen in i kaklet.
Trist. Lider med dig. Speciellt när man tror sig ha ett högklassigt vin på g.Nu ger jag upp på Beaucastel... Detta var min sista flaska i källaren och jag kommer inte köpa mer någonsin.
Beaucastel 2001 är precis som alla andra årgångar/flaskor jag provat. Fast den är ändå lite bättre än den fullständigt havererade 1998an. Kokt frukt, russin/plommonsoppa och hästskit. Vad är det raffinerade med detta? Kokt frukt kan man väl hitta i vilken budgetbox som helst. 96 Parkerpinnar. Arghhh!
Då priserna burit iväg för dessa renodlade specialskoleelever, så har jag också slutat köpa. Men har underbara minnen av de flaskor av '88 och '89 som vi öppnade i fjol eller förfjol. Ludet håriga med alla bokstavskombinationer (nära "VG" men ändå inte) och stooor njutning.Nu ger jag upp på Beaucastel... Detta var min sista flaska i källaren och jag kommer inte köpa mer någonsin.
Beaucastel 2001 är precis som alla andra årgångar/flaskor jag provat. Fast den är ändå lite bättre än den fullständigt havererade 1998an. Kokt frukt, russin/plommonsoppa och hästskit. Vad är det raffinerade med detta? Kokt frukt kan man väl hitta i vilken budgetbox som helst. 96 Parkerpinnar. Arghhh!
Jag har alltid gillat de Beaucastel jag har druckit hittills (har dock inte testat 2001). Kokt frukt känner jag inte igen alls, men priset är absolut för högt.Nu ger jag upp på Beaucastel... Detta var min sista flaska i källaren och jag kommer inte köpa mer någonsin.
Tack för informationen! Hade tittat på detta vin ett tag och tvekat, vilket visade sig vara rätt i slutändan. Jag kan uppskatta när någon sågar ett vin lika mycket som när någon skriver om något som är riktigt bra! Det gör att jag nu kan investera i något annat kul som förhoppningsvis är bra.Med risk för att vara orimligt subjektiv i min bedömning, så delar jag ut 79p, vilket förmodligen är lågt ur ett objektivt perspektiv, men jag har väldigt svårt att släppa känslan av plonk.
Undvik!
Enligt leverantörens mailutskick:Vilket jädra misstag det visade sig vara!
2012 Uvas Felices Vinos de Madrid El Hombre Bala
Med risk för att vara orimligt subjektiv i min bedömning, så delar jag ut 79p, vilket förmodligen är lågt ur ett objektivt perspektiv, men jag har väldigt svårt att släppa känslan av plonk tyvärr.
Undvik!
Leverantörens smakbeskrivning låter som ett helt annat vin, typ en mer typisk grenache från Spanien. Detta är INTE en typisk spanjor. Tror knappt det har sett ek heller förövrigt, inte mer än spårämnen från gamla fat i alla fall.Enligt leverantörens mailutskick:
El Hombre Bala 2012
Fantastiskt för grillen!
Kryddig, komplex doft med fatkaraktär, inslag av körsbär, lavendel, plommon, tobak, kanel, mineral och choklad. Uvas Felices som ligger bakom vinet levererar idag viner och lyxiga delikatesser till flertalet av Spaniens bästa restauranger. Druvorna till detta vin kommer från en tre hektar stor vingård som ligger på en höjd av 900 till 1000 meter över havet. Vingården ligger mellan byarna Cadalso de los Vidrios och Rozas de Puerto Real, väster om Madrid.
199 SEK
Vet inte om uttrycket Fantastiskt för grillen menas att man ska använda det som tändvätska.