Mattias Schyberg
Administratör
Ja, nu minns jag.Ja du gissade på champagne, men du pricka även hus och årgång fråga @Sörplarn.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, nu minns jag.Ja du gissade på champagne, men du pricka även hus och årgång fråga @Sörplarn.
flaskan 115 euro caviar 50 euroSjukt avundsjuk, framförallt då mina är slut.
Men vad kostade det kalaset på plats!? Typ en låda hemma...Då väljer jag min egen balkong.
Är det billigare med Selosse i Cannes än i Sverige!? Ja nu är jag sjukt avundsjuk på riktigt. Själv sitter jag med Heineken inomhus och tittar ut på en regnig balkong...flaskan 115 euro caviar 50 euro
http://www.1862wines.com/catalogfr.html titta själv och avgör själv har dock inte priserna som franskavinlistan hade senaste dem körde selosse drive.Är det billigare med Selosse i Cannes än i Sverige!? Ja nu är jag sjukt avundsjuk på riktigt. Själv sitter jag med Heineken inomhus och tittar ut på en regnig balkong...
Vilda papegojor i Europa? Det måste väl ändå vara förrymda papegojor, eller möjligtvis någon annan art...vilda papegojorna flyger förbi balkongen titt som tätt
dem liknar dessa http://sv.espana-live.com/popugai.htmlVilda papegojor i Europa? Det måste väl ändå vara förrymda papegojor, eller möjligtvis någon annan art...
Kan varmt rekommendera Charles Heidsieck Brut Reserve på magnum (SB nr 77211). En av de bättre NV jag någonsin provat (givet prisklass).
...och en Freixenet Cordon Negro för 780 kr mindre...Visst är den bra men man får en Pol Roger NV på magnum för 160 kr mindre...
Produttori del Barbaresco 2011 (grillad hängmörad clubsteak med tomat- och bönsallad)
Doftar rödbärigt, örtkryddigt och lätt rosblommigt.
Elegant och även om tanninerna biter ifrån och vinet säkert skulle må bra av lagring så funkar det absolut att dricka idag men då krävs lite käk. 88p+
Var?Lade *änteligen* upp januaris episka bubbelprovning i Umeå.
Har dock inte koll på årgången av fikonvinet. @Mats ?
Kul att äntligen få se dina bedömningar i helhet och att konstatera att odlarskumpan 2008 Camille Savès Millésime Brut Grand Cru blev ditt WOTN poängmässigt. Underdogs ÄR alltid kul.Lade *änteligen* upp januaris episka bubbelprovning i Umeå.
Har dock inte koll på årgången av fikonvinet. @Mats ?
Och mina 92p i "låt oss dela en icke-Cava" kändes genast lättare att bära, tack @StefanAkikoKul att äntligen få se dina bedömningar i helhet och att konstatera att odlarskumpan 2008 Camille Savès Millésime Brut Grand Cru blev ditt WOTN poängmässigt. Underdogs ÄR alltid kul.
Nu känns det även som ett bra läge för @Skumpagne att sträcka lite extra på sig med tanke på valet i "låt oss dela en icke-Cava". Bra jobbat!
Där har vi en utav småodlarna som är "billigare" än prestige men som ändå levererar. ;-)Kul att äntligen få se dina bedömningar i helhet och att konstatera att odlarskumpan 2008 Camille Savès Millésime Brut Grand Cru blev ditt WOTN poängmässigt. Underdogs ÄR alltid kul.
Nu känns det även som ett bra läge för @Skumpagne att sträcka lite extra på sig med tanke på valet i "låt oss dela en icke-Cava". Bra jobbat!