Var det
någon som fick med sig sina smaknoteringar från
@Innertällmo Bryggeri ?
Här kommer mina:
Graham Beck '09: "Kemiska toner, bra citrus, bra längd, bra syra. Kanske lite hög dosage. 89p. Skumpa med ålder, blå och grön".
Collin-Guillame '08: "Ännu mer kemi, mer bäska, annan syra, torrare, mer citronskal. 89p. Skumpa '08 Cote de blancs."
Oakridge '12: "Överdos av popcorn. Grön ändå fet. Kort. Sydafrika? Springfield? 87-88p".
ABC Nuits-blanches '11: "Väldigt parfymerad, underbar doft, jordgubbar och smultron. Bra längd och syra. Am? Kryddnejlika. Väldigt god" Gissade kalifornisk premium, 93p.
Domdechant Domdechaney '83: "Mitt vin. Mogen, nästan botrytiserade toner, jord, vindruvor. Ries. Bra. 90p"
Wind Gap James Berry '12: Frisk, nästan krusbär. Salt, ekigt slut. Chablis med gamla fat? FR. 88p"
Schiefer Merlot M '11: "Skogsbär, viol, ceder, lakrits. Ganska bra konc, lite hög alkohol, men ändå klassisk Merlot. 91p. Vad är detta? Sötfruktigt, ej Bdx."
Beausejour-Becot '12: "Parfymerad röd frukt, rosor, lite stramare, saltare. Klenare årgång. Måste vara 2012? 90+p. Högra stranden. Beauregard?"
Ricasoli Casaferro '08: "Rök, kraftig, grönare. Relativt slank trots snoken. Måste vara het årgång. 91-92p. Bdx 09?"
Mayacamas '12: "Druvjuice, konfekt, röd frukt, målarfärg. Mkt tanniner. Frisk men enkelspårig. Rostad SA? 88-89p."
Le Defi de Fontenil '05: "Björnklister, jord, torrefacción. Lite kort och grynig. Råbert. 89-90p? Bdx, St Emilion, '00"
Clos de l'Olive '85: "Mitt vin. Grön paprika och svart tryffel. Lång lång lång. Överdos. Gott. 90p"
Millet '82:"Skitig, estrar, gödsel. Defekt? På gränsen. Kraftig. Sisådär. Usch, blir värre. 70 p. Bdx '82"
Couspaude '98: "Jordig. Bdx. Ceder, rostade toner. Bra, slank, mogen. Jättebra. 93p. St Emilion '95 el '96?"
Troplong-Mondot '07: "Sluten, ek. Mjukare, generösare. På gränsen till flabbig, ändå ok. Modern. 90+. Bdx, '09 eller '10?"