@Mattias S : jag fattar inte hur jag lyckades lägga detta i fel tråd. Kan du flytta till "Idag dricker vi (normalt vin)"?
Säg som det är, brudar på hotell rummet och en soda streamer, gör att detta vin kvalificerar sig som en Lambrusco, att du likt en japan plåtar lokala spiraler säger väl sitt, fniss...
Jo ikväll, blev det lite hyfsade bubbel hos herr advokat.
Bruno Paillard 1999 på magnum, tydligen något svårfångat!? Äh vad vet jag, men så kändes den först väldigt övermogen på doft, lite "fy fan", nerköp o.s.v. Dock när man låtar sulfiterna försvinna i vindens flåsningar över glaset, så smyger det fram lite juste rikedom endå. Röda bär är en svår fråga här, rök!? Jösses... Krämig, mjuk, len, lite som ett bra ligg en sen söndags kväll efter en hård lördags natt!? För fan bubblet utvecklar sig riktigt bra om jag skall vara ärlig. Suverän blend tydligen, ett mycket bra resultat förstår jag mer och mer då sniffarna och klunkarna blir allt mer hetsiga, ja ju längre både glas och flaska får suga i sig av
O med en åtta. Så viskar det gamla pallet att endå är det lite barnarov på denna flaska, finns hur mycket potensial som helst här, kan det vara magnum flaskan igen som spökar? Personligen har jag nitat mycket på magnum blint senare tid... Hmm får bli en slutkläm innan romantikern flyger iväg för fort över detta vin, sitter du på en flaska magnum 1999 Bruno Paillard? Håll hårt i den, min tre år till för ett tjugotal är det värt. Ett udda bubbel med stor charm!
Deg 08 - 42% Pinot Noir 29% Pinot Meunier and 29% Chardonnay. Håller nog 20 år till om man är skötsam! TOP-NOTCH!
Jacques Selosse Champagne BdB Initial, deg oktober 2014. Bra absolut, men nej glöm bort denna... Mys i flaska absolut, men dåliga poäng blir det, ung mycket ungt... glöm bort...
Agusti Torello Mata Gran Reserva 2007 Black Label, En av dom sista flarrorna som degades 12-2015 (08 står på tur), ytterligare en magnum ikväll och en rejäl Cava denna gång. 2007 i bubblarnas värld är ju skit, men Spanien lyckades göra flera unika GR av denna årgång både på rött och bubblor med bra resultat, och just denna "hära" är förbannat trevlig. 6696 buteljer endast på magnum har släppts.
Macabeo (45%),
Xarel·lo (20%) och
Parellada (35%). Hårt är det så bröst håren krullar sig, det är el macho över det, lite excellente som en rar Señorita skulle le åt. Ni som känner er cava
@StefanAkiko? Här finns lite mys toner som drar åt X+&%1, usch och fy, har krämiga champagne toner över sig. Mjuk, hård, samtidigt lurig och välgjord, det finns något "vanskligt" som styr mig ut mot tjurar och tomater, och bara det lockar en cava veteran på spåren att få sätta tom pavan på plats. Ack så gissar man fel, Kripta tänker man på pga dess rök och syra toner, men GR Magnum 07 är unikare och farlig mjuk blint, när resultatet kommer fram så är den billigare än kripta och erbjuder komplexitet på en helt annan nivå! Jag skriker inombords vart är min pata negra skinka, det behövs NU!