Omar Khayyam
Medlem
Kul! Jag har bara en flaska, vad tror du om det optimala drickfönstret?Idag blev det en 2012 Ojai white hawk Syrah. Riktigt, riktigt bra. Tur att jag har en flaska till i förrådet.Visa bifogad bild 7714
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kul! Jag har bara en flaska, vad tror du om det optimala drickfönstret?Idag blev det en 2012 Ojai white hawk Syrah. Riktigt, riktigt bra. Tur att jag har en flaska till i förrådet.Visa bifogad bild 7714
2010 Orphan Bank var helt outstanding! De kanske har växlat över till 2012 nu?Köpte du den via Systembolaget? För jag ser att de har en "Orphan Bank" i BS, men den är listad som 2010. Misstänker att det kan vara fel i BS.
Kul med fler som gillar Syrah från det stora landet i väster! Jag tyckte att den var riktigt god nu. Sen har vi den där beryktade Syrah-tunneln som jag har dålig koll på när den kan tänkas dyka upp, om den dyker upp. Hade tänkt starta en ny tråd om det för att se vad forumet har för kunskap och erfarenheter.Kul! Jag har bara en flaska, vad tror du om det optimala drickfönstret?
Tyckte Les Varrons 12 var helt magisk! Tyvärr blev det aldrig något över till dag 2 för min delSammanfattningsvis: Les Varrons 2012 fantastisk, men krävde ett dygn i kylskåp efter att den öppnats innan den var riktigt redo att njutas. Cartology är aldrig en besvikelse, rätt maffigt vin. La grande Roche var en rätt strukturerad och fräsch, men tyvärr litet för anonym, cab. Acaibo var en mkt modern skapelse som hade mycket ek, rätt mjuk struktur, i o f s mycket bär och en örtig grönhet som fick mig att tänka på cab franc trots att det är nästan ingen i denna blend av främst cab sauvignon och merlot.
De två vita kändes spännande, personliga, prisvärda och friska, medan jag nog inte gör något återköp på de två röda, även om det inte var något som helst fel på dem.
Sammanfattningsvis: Les Varrons 2012 fantastisk, men krävde ett dygn i kylskåp efter att den öppnats innan den var riktigt redo att njutas.
http://www.caviste.se/hem/cav/cav0053-domaine-labet är min källa. Tog slut efter några sekunders intensivt tryckande. Annars hade jag köpt ett par lådor till...Var kan Les Varrons lättast uppbringas till bra pris? Om man nöjer sig med en flaska då.
Köpte du den via Systembolaget? För jag ser att de har en "Orphan Bank" i BS, men den är listad som 2010. Misstänker att det kan vara fel i BS.