This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helsike Nu måste jag vänta 6 år på mina 20132007 Tua Rita Giusto di Notri Toscana IGT: Massor av koncentrerad frukt, rosor och syltade körsbär. Italien på franska druvor, det bästa av två världar. Underbart vin, omöjligt att gissa att det är 10 år gammalt, i perfekt balans, men inga mognadstoner. 92-93p
Bourgueil Grand Mont 2000
Tyvärr så är vinet defekt, hade sett fram mot att smaka av de här. Doftar salubrin, smakar salubrin. Visst kan man lämna tillbaka även sådant som är köpt på små partier hos bollis?
Det är bara att reklamera. Med eller utan kvitto.Bourgueil Grand Mont 2000
Tyvärr så är vinet defekt, hade sett fram mot att smaka av de här. Doftar salubrin, smakar salubrin. Visst kan man lämna tillbaka även sådant som är köpt på små partier hos bollis?
Bra att veta, ingen anledning att jaga reda på en flaska då?Det är bara att reklamera. Med eller utan kvitto.
Mediokert vin för övrigt. Mängder av brett och mognad, men roligare än så blev det aldrig.
Jag tycker inte det. Köp hellre "Olga" som släpptes samtidigt.Bra att veta, ingen anledning att jaga reda på en flaska då?
Låter som ett vin i min smak, Carignan är en underskattad druva. La en beställning.Visa bifogad bild 11196
Vin från Sardinien kan det va nåt? Det kan det så in i bomben vara. 2012 Punica Barrua är helt fantastiskt. Stramt elegant ingen fruktbomb alls, fantastiskt hanterade fat lååång eftersmak. Lite icke Italienskt på nåt vis, men ändå inte. En Sassicaia, kanske ett snäpp bättre än så t.o.m. Druvblandningen är 85% Carignano, 10% CS och 5% Merlot. 93 pinnar och det för sketna 245:- la en större beställning på en gång.
Det gjorde du rätt i. Årgång 2013 av detta vin ska tydligen vara helt otroligt enligt John FoderaLåter som ett vin i min smak, Carignan är en underskattad druva. La en beställning.
Spännande, har några flaskor liggande av denna!Visa bifogad bild 11197
2012 Domaine Saint Préfert Châteauneuf-du-Pape Réserve Auguste Favier
Grenache kan få en del ofräscha drag över sig om man har otur. Och det hade man typ hälften av gångerna förr då det mesta köptes som kom under åren 2005- 2007. Sen blev jag lite mer noggrann med vilka producenter jag köpte. För när grenache träffar rätt så bjuder den verkligen till och visar på stor komplexitet i både doft och smak. Domaine Saint Prefert som drivs av Isabel Ferrando är en av de producenter som lyckas med det. Särskilt August Favier brukar jag tycka är riktigt bra. Och dagens smakprov är inget undantag. Ingen framträdande alkohol eller jobbig, tung mogen frukt. Nej, mycket god och välgjord Chateauneuf helt enkelt!