Mattias Schyberg
Administratör
”Prisvärde” (QPR) bygger på priset man betalat kopplat till upplevd kvalitet. I detta fall anser jag att Grange mycket väl är prisvärt om jag förutsätter att även jag skulle ge det 98p. Inget vin som jag har druckit har fått högre poäng. Om det inte går att hitta billigare viner som är likvärdiga eller bättre så har vi här ett riktigt, tvättäkta fynd!Prisvärdhet och vin kommer alltid att vara subjektivt och oändligt mer när man är i dessa prisklasser.
Har inte druckit Grange lika mycket som du men 4-5 gånger har jag fått ynnesten att prova denna ikon!
Och när man läser sig in i din upplevelse av detta vin hade jag utan att tveka betalat vad dessa flaskor kostar nu för samma känsla!
Man lever bara en gång.
Hur mycket är en 100-poängare värd? Det vet jag först när jag druckit en, men så ovanligt det verkar vara med tanke på allt vin som passerat min lever, lär det vara värt väldigt många tusenlappar! Sen om jag har råd eller vill lägga så mycket pengar på vin handlar enbart om personlig ekonomi och prioriteringar.
10 vin som får 90p ger inte en större vinupplevelse än en flaska med vin som får 98p, men visst får man fler trevliga stunder, dock utan den där riktiga guldkanten.