Hej Adam! Härligt med dina rapporter från Kalifornien.
Bedrock Heritage är också ett av mina favoritviner. och vi är inte ensamma om det: Morgan Twain-Peterson (MW) är nog den enda personen som både blivit utsedd till årets vinmakare av Jon Bonné (New California wine - en bra guidebok för dina fortsatta utflykter i delstaten
) som då var på San Fransisco Chronicle och dessutom fått några 100-poängsbetyg av Robert Parker och fått just det vin som du köpte Heritage 2016 utsedd till top 10 i listan på årets vin av Wine Spectator i år.
M T-P lär ha gjort sin första pinot noir när han var fem år (!) gammal...
Heritage är riktigt bra - döpt så eftersom själva vingården planterades första gången efter inbördeskriget av generalerna "Tecumseh" Sherman och "Fightin' Joe" Hooker. Jag gillar hans Old Vine Zinfandel också, men den har kanske inte samma mineralstinna komplexitet och sälta som heritage.
På temat Sonoma Field Blends: Jag gillar också Ridges Sonoma field blends, dessa har du säkert provat. Andra besläktade zinfandel-baserade viner är de som Tegan Passalacqua är involverad i (Turley, Sandlands). Mycket bra vin i liknande stil som Bedrock fast på rhone-druvor, med samma kirurgiska balans mellan elegans och riklig frukt är Clos Saron - litet speciell historia med vinmakaren Gideon som gjorde vin åt en sekt (no pun intended!) i många år, men nu gör grymma viner på egen hand tillsammans med sin hustru Saron. Deras Cinsault-blend Out of the Blue/Deeper Shade of Blue är fantastisk.
Bedrock gör vin från bl a Pagani och Carlisle (kolla Carlisles zinfandel från samma vingårdar), Griffin's Lair och Montecillo (kolla Arnot Roberts Syrah från Griffin's Lair som brukar vara den av deras Syrah:er som är något mer fruktig/generös - de andra kan det vara litet mer av tapenade-feeling på.... - och deras strama och eleganta cabernet sauvignon från Montecillo), Limerick Lane (kanske litet för söt zin för min smak, men de har säkert utvecklats, det var helt ny management när jag var där och provade), Hudson (fantastisk Syrah) och många andra intressanta vingårdar.