petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Visa bifogad bild 15168
Château de Bois-Brincon Anjou Terre de Gres 2016
Övermogna äpplen, Päron, dadlar och humle i doften. På tungan är det första om slår en en perfekt mix av syra och sötma. Oxiderat med en mycket lång eftersmak. Annanas, lime och en lite trevlig beska. Fantastiskt vin. 93p
Min tur att prova! Den här har allt som jag gillar hos en mogen.....champagne Oxidativ, övermogna äpplen, burkananas....allt utom bubblor. Hade jag haft en sodastreamer hade jag nog testat? Jag gillar det här. Möjligen håller jag med @LarsW om att det är en aningen för sött men smaken.....mums! Sparar nog ett par flaskor till vårsolen på terassen. Ni vet då man egentligen vill poppa en champagne men är för snål för att göra det....90pChâteau de Bois-Brincon Anjou Terre de Gres 2016
Ville verkligen gilla det här vinet!
Doften är härlig med oxiderade toner av sherry och mogna äpplen.
Smaken är kul med nästan precis som @Patrik Sellin skriver sherry möter cider. Smör, nötter och torkad frukt... men jag tycker det har en besvärande och ganska klumpig sötma som döljer en elegans jag tycker mig lurar nånstans där.
Kul är det och jag ångrar inte att jag köpte det mtp hur annorlunda det är.
Men stör mig för mycket på sötman för att jag ska gilla det på allvar. Bäst kylskåpskallt med en lagom salt mögelost på pepparkaka.
86p
Visa bifogad bild 15198