The Wall
Medlem
”Ingen rast, bara ro” som galärslaven uttryckte det.Ja, så är det ju för oss alla.
Just nu rensar vi ut bland 82rna inför att 66rna skall ta sig.
Ett hårt jobb, men någon måste ju slita
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
”Ingen rast, bara ro” som galärslaven uttryckte det.Ja, så är det ju för oss alla.
Just nu rensar vi ut bland 82rna inför att 66rna skall ta sig.
Ett hårt jobb, men någon måste ju slita
Då jag var en ung vinnörd ansågs 12,5% vara extremt hög alkoholhalt. Till saken hör att för ändå längre sedan, var Cognac festdrycken nummer ett. Men, under tidigt 1900-tal stals kronan av Champagne, som argumenterade i stil med att CocaCola-bubblor är festligt ;-)Visa bifogad bild 20574
Domaine Joseph Roty Marsannay Les Ouzeloy 2010
Förförisk doft av lite mogna jordgubbar, lite alkoholstick trots bara 13%. Lite murrig skog, och tall.
Underbar smak av ljusa röda frukter, sura körsbär med en fin sälta. Tydlig syra men absolut inget som stör, utan mer ett bevis om att det inte är någon stress att dricka upp. Glad att jag har några flaskor till!
Ja tyvärr börjar det bli svårt att hitta viner runt 12-13%. Du ha helt rätt angående mognaden, fruktdriven och primär och skulle tro att det dröjer minst 2-3 år innan tertriära noter börjar komma. Den största utmaningen är att inte dricka upp flaskorna tills dessDå jag var en ung vinnörd ansågs 12,5% vara extremt hög alkoholhalt. Till saken hör att för ändå längre sedan, var Cognac festdrycken nummer ett. Men, under tidigt 1900-tal stals kronan av Champagne, som argumenterade i stil med att CocaCola-bubblor är festligt ;-)
Utan att ha provat just detta vin, törs jag dock ge mig på att gissa att det ännu inte ens nått fram till tidig mognad. Fortfarande essentiellt fruktdrivet.
Men, vad vet jag? Bourgogne är inte min kopp te, även om de ibland kan vara bländande underbara...
Om det är en utmaning så köper du för lite. Jag har motsatt utmaningJa tyvärr börjar det bli svårt att hitta viner runt 12-13%. Du ha helt rätt angående mognaden, fruktdriven och primär och skulle tro att det dröjer minst 2-3 år innan tertriära noter börjar komma. Den största utmaningen är att inte dricka upp flaskorna tills dess