Mattias Schyberg
Administratör
Inte underskattat på forumet!Underskattat vin som man borde dricka mer av.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Inte underskattat på forumet!Underskattat vin som man borde dricka mer av.
Det är pinsamt ofta som jag ser flaskan i butiken och tänker "den där borde vi ju köpa mer av, framförallt med tanke på att Rioja brukar i många fall ha nästintill evigt liv", men av oklar anledning kopplar inte händerna att de ska greppa några flaskor, utan fötterna tar kommando och förflyttar mig oftast till italienska hyllorna istället. Jag kanske ska skicka hustrun för inköp nästa gång, med tydliga instruktioner om vilken hylla i butiken det ska plockas flaskor ifrån så det inte blir "jag hittade inte, så det blev 3 flaskor Prosecco istället".Inte underskattat på forumet!
Om du följer länken kanske din motivation ökar?Det är pinsamt ofta som jag ser flaskan i butiken och tänker "den där borde vi ju köpa mer av, framförallt med tanke på att Rioja brukar i många fall ha nästintill evigt liv", men av oklar anledning kopplar inte händerna att de ska greppa några flaskor, utan fötterna tar kommando och förflyttar mig oftast till italienska hyllorna istället. Jag kanske ska skicka hustrun för inköp nästa gång, med tydliga instruktioner om vilken hylla i butiken det ska plockas flaskor ifrån så det inte blir "jag hittade inte, så det blev 3 flaskor Prosecco istället".
Testade 2017 för ett par dagar sedan, suveränt vin.Alto Moncayo 2016
Eufori i en flaska
Vaniljbomb deluxe direkt efter kroken drogs. Det här är på en helt annan nivå och det fullkomligt exploderar i munnen. Så många olika intryck. Vanilj, kraftig ek, mörk choklad och massa rökighet. Det här är mumsigt!
Två år lyckades jag hålla mig från att öppna första flaskan och resterande flaskor kommer gå åt snabbt… Alkoholen värmer fint på slutet men vinet håller ihop fint trots att det är grenache på steroider. 95p lätt.
Visa bifogad bild 24300
Dricker också och tycker dill dominerar fullständigt
Kan hålla med om dillen nu när du säger detDricker också och tycker dill dominerar fullständigt
Lägger gärna till Priorat och Södra Frankrike som två mycket framstående områden för exceptionell Syrah. Languedoc är inte bara Gallo och Yellow Tail
Syrah skall komma från norra Rhone eller västra USA, möjligen från Barossa. Punkt.
Columella och Giaconda brukar prestera ganska bra och ligger i topp efter norra Rhône hos oss när det gäller så gott som druvren syrah.Syrah skall komma från norra Rhone eller västra USA, möjligen från Barossa. Punkt.
Bra minne!Columella och Giaconda brukar prestera ganska bra och ligger i topp efter norra Rhône hos oss när det gäller så gott som druvren syrah.
769 kronor per flaska var det tydligenVisa bifogad bild 24325
2004 Penfolds Bin 707. Sista flaskan av ett gäng inköpta vid ett släpp på SB. Minns att jag gav ca en lax per flaska, vilket kändes mycket då... Årets sniff! Doft av svarta vinbär, mörk frukt, vanilj, tobak, blyerts och mandelmassa. Fyllig smak av mörk frukt, svarta vinbär och mandelmassa. Lager på lager av smaker och en tilltagande syra i eftersmaken gör att man relativt omgående sträcker sig mot glaset för att ta nästa klunk. Ett stort vin. 98.
Håller med, men vill gärna få med Sydafrika på listan. Därefter finns alltid lite strömässiga undantag från diverse områden. Nya Zeeland är ibland briljant med syrah exempelvis.Syrah skall komma från norra Rhone eller västra USA, möjligen från Barossa. Punkt.
Syrah är inte favorit men håller med om Sydafrika och då särskilt Boekenhoutskloof som gör grymma viner, särskilt Porseleinberg.Håller med, men vill gärna få med Sydafrika på listan. Därefter finns alltid lite strömässiga undantag från diverse områden. Nya Zeeland är ibland briljant med syrah exempelvis.