LeChat
Medlem
Hah!
Vilken spännande omskrivning.
Du menar alltså att du satt "fel" poäng på alla de viner du inte satt 100p på?
Eller att ditt ego på något vis är sammankopplat med de viner du dricker?
Kan ju tycka att det är enklare att tacka för en komplimang än att styra om den till något slags gubbigt och sexistiskt...
Kanske denna komplimang landar bättre hos dig:
Dina bilder är fantastiskt bra. Ibland tom bättre än de fantastiska viner du alltid dricker.
Känns den mellanmjölken bättre än:
Dina bilder lär överleva både dina viner och dig själv. Fantastiskt bra!
Oavsett. Jag står för båda. Huvudsaken att du får ett kvitto på att både hustrun och jag uppskattar dina bilder. Tycker du har all rätt att vara stolt över dem. [Komplimang!]
Om du är känslig för vad andra eventuellt kan tycka om det du dricker, hmmm... Det får bli en annan tråd. Själv dricker jag allt och lägger ansvaret på vinets kvaliteter (eller avsaknaden av) på vinmakarna. Inte på mitt omdöme, min källare eller plånbok. Försöker hitta njutningen i allt. Och dina bilder är väldigt enkla för mig att njuta av.
Se där!
Ännu en komplimang
God jul!
Visa bifogad bild 27883
God Jul!Backade lite i tråden och hittade var missförstånd kan ha uppkommit:
Jag skrev:
Älskar dina bilder. De är alltid nära 100 p. Dina viner är det mindre ofta.
Jag pekade bara på det faktum att jag sällan sett dig kalla viner för 100p eller perfekta. Inte alls min mening att undersöka ömheten i dina tår. Inte minsta försök till att underkänna din smak eller val av viner.
Eller: positivt menat, negativt tolkat.
Eller: kunde ha skrivit tydligare.
Eller: "Älskar dina bilder. De är alltid nära 100 p." kunde kanske ha tolkats med lite mer positiva glasögon.
Lätt hänt med skrivspråk. Skall försöka vara mer tydlig framgent.
Kanske ska hålla där. Jag har nog sagt vad jag ville få sagt och som lärare så undervisar jag inte under jullovet.