This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Sjödin skrev:Hur var den??
Någon som vet förresten, är det bara husets standard-brutta som INTE är en BdB? Deras hemsida är på franska....
Krug88 skrev:Igår kväll blev det en liten sittning med några gamla rävar på Grappe...
Guy Charlemagne mesnillesime 90
Diebolt Fleur du Passion 02
Bollinger GA 96
Leclerc Briand 70
Haut Brion 01
Haut Brion 02
Calon Segur 96
Robert Arnoux Echezeaux 04
Krohn Colheita 61
En alldeles lagom torsdagssittning
Kändes inte alls som en 02:a, utan mycket äldre...Jos skrev:Såg ju inte så tråkigt ut... Vad tyckte du om Diebolten?
Yup. Har druckit FdP -02 själv en gång, och jag håller nog med om att den var god men inte riktigt spännande...än. Tyckte nog mer om Cristal -02 i så fall.Krug88 skrev:Kändes inte alls som en 02:a, utan mycket äldre...
Visst är det gott, men vi gick väl inte riktigt igång på den nån av oss...
Om 5 år och framåt skulle jag tro.
Jag drack Bollinger GA -96 för ett par månader sedan, så även om jag inte var med och frågan inte var ställd till mig tänkte jag ta mig friheten att försöka besvara den.Konjären skrev:Hur var Bollinger GA-96? Är det dags att korka upp?
weezer skrev:En Le Busche från Umani ronchi. riktigt bra för den peng det kostar (140?). Till det åts en enorm bit stekt hälleflundra med hollandaise på brynt smör, små primörrödbetor och svensk färskplugg vänd i smör, salt och fänkålsdill. Gôtt mos, som vi säger i Gbg.
Den här var lite annorlunda...Konjären skrev:Hur var Bollinger GA-96? Är det dags att korka upp?
Jos skrev:Appropå Xavier CdP så läste jag i LG nu att Himmlen Därtill har Xavier för 800 kr på vinlistan. Snacka om blåsning att betala 800 spänn för skiten...
Pomerol skrev:Såg det också, och bestämde mig för att ett besök på den restaurangen var onödigt dyrt. De hade samma påslag för Bad Boy - den kostar ca 200 i beställningssortimentet, jag har betalat 500-600 på restaurang och Himmlen Därtill vill ha 800... Vanligtvis tredubblar väl restauranger priset på vin, och är lite försiktigare när man kommer upp lite i pris.
Provade Xavier nyligen och blev inte heller imponerad. Det finns många fler Rhonare i somma division som är intressantare, uppskattade dock de animaliska tonerna som kom fram efter lite luftning.
Allaboda skrev:Restaurangpriser på vin är upprörande. Varför ska de ha sådana sjuka påslag?
Resultatet blir man käkar bra mat, och dricker ett sådär vin, när man inte vill betala 1000 kr i påslag för ett 400kronors vin..
http://www.new.facebook.com/home.php#/g ... 1232078374