chambertin
Medlem
SV: Idag dricker vi
Dina alster är alltid välkomna och väldigt trevlig läsning shorepower så "keep up".
Igår drog vi dock upp en 2005, Callejo Crianza som hade en underbar doft med mycket svarta vinbär, jord, tobak och en hel del mognad. Gott men inget stort.
Ikväll tänkte jag ge mig på ngt kul och står och väljer mellan de här till huvudrätten (som blir ankbröst):
2006 Brunello di Montalcino Campogiovanni San Felice (vet att det är barnarov men är nyfiken)
2007 Château Pontet-Canet (samma här men är barnsligt förtjust i kombon Bordeaux+ ankbröst)
2003 Chateauneuf-du-pape Clos de Papes (1,5 år sedan senast. Dags att prova igen )
2004 Barolo Ornato Pio Cesare (förmodligen alltför ungt det här också)
1983 Château Pichon-Lalande (är nog ingen höjdare kanske men troligen helt mogen )
Vi är bara frugan och jag så det får stanna vid ett vin idag. Tips ?
Dricker gör vi nog här dom flesta men skrivandet är det kanske sämre med ibland.shorepower skrev:Känns lite som antingen det är bara jag som dricker eller så dricker jag lite för mycket då jag har två poster i rad i denna tråd Öppnade iallafall en 2007 Roberto Voerzio Langhe Nebbiolo Vigneti S. Francesco Skön näsa med mörka plommon, lite mer jordighet än jag kom ihåg sist, någon antydan till läder och tobak. Smak som tar plats, bra tanniner, plommon, kanel och andra kryddor. Eftersmaken kanske något något kort men det funkar. 3-5 år framåt i tiden kommer det vara ännu bättre
Dina alster är alltid välkomna och väldigt trevlig läsning shorepower så "keep up".
Igår drog vi dock upp en 2005, Callejo Crianza som hade en underbar doft med mycket svarta vinbär, jord, tobak och en hel del mognad. Gott men inget stort.
Ikväll tänkte jag ge mig på ngt kul och står och väljer mellan de här till huvudrätten (som blir ankbröst):
2006 Brunello di Montalcino Campogiovanni San Felice (vet att det är barnarov men är nyfiken)
2007 Château Pontet-Canet (samma här men är barnsligt förtjust i kombon Bordeaux+ ankbröst)
2003 Chateauneuf-du-pape Clos de Papes (1,5 år sedan senast. Dags att prova igen )
2004 Barolo Ornato Pio Cesare (förmodligen alltför ungt det här också)
1983 Château Pichon-Lalande (är nog ingen höjdare kanske men troligen helt mogen )
Vi är bara frugan och jag så det får stanna vid ett vin idag. Tips ?