This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
har några olika buteljeringar från by Farr från 2015 - vad tänker du om lämplig källartid på dessa?Till det en 2015 Farrside. Match made in heaven.
Har inte erfarenhet av alla tyvärr. Detta var redan min 7:e flaska av "Farrside". Älskar all rotfrukt i den. Jag tycker den är riktigt bra nu och har varit så under senaste året. Kan säkert ligga några år till utan problem. "Tout Près" börjar väl bli drickfärdig snart. Väldigt grön men det börjar nog lugna sig. Där ska jag nog vänta 2-3 år till. "Sangreal" har jag bara druckit en flaska av. Den passerade helt under radarn så det blev inga fler. De övriga har jag inte testat.har några olika buteljeringar från by Farr från 2015 - vad tänker du om lämplig källartid på dessa?
Alltid reversesear först in i ugnen som håller 90 grader sedan avslut i gjutjärns pannan entrecoten fick gå i cirka 20min sedan vila 10 min sedan ner i pannan. Wagyun fick ligga framme i cirka 90min så att den hade en start temperatur över rumstemp den körde jag sedan bara i gjutjärnet cirka 2 min per sida och 15sek för att stänga igen sidorna.
Den var fantastiskt ville ha något syrligt och gott till detta som jag hade hemma och jag vet att torsten (finarevinare) öppnad en flaska för några veckor sedan med en fantastisk recension så jag visste att jag var ganska så safe med den mat och vin matchningen.
Och som varmrätt blir det rödingfilé med citronsås och färskpärer. Inget märkvärdigt, men när det blir perfekt är det magiskt. Enkla råvaror av superkvalitet gör det hela lätt. Jag är oduglig på att fiska och rensa, men tack och lov finns det andra som har de sysslorna som affärsidé. Någon nackdel? De håller till i Brattland och har öppet 12-18 på fredagar. Vill man fuska kan man köpa råvarorna på Ica i Åre, men det är ju inte lika kul. CV? Tja, fråga Magnus Nilsson på Fäviken.
Visa bifogad bild 20545
Steka svinvarmt och svinsnabbt för en härlig yta är det som lyfter pilgrimsmusslan.Visa bifogad bild 20544 Pilgrimsmusslor är goda, men lite menlösa. Det som får fart på smaklökarna är att fixa lite beurre blanc till pilgrims.
På grill, i panna av kolstål eller gjutjärn ja. I panna med släpp-lätt-beläggning, nja.Steka svinvarmt och svinsnabbt för en härlig yta är det som lyfter pilgrimsmusslan.
Rostfritt med en jäkla massa smör och olja. Pannan/hällen på 100 procent. 30-60 sekunder på varje sida. Sås av brynt smör, soja och pressad citron. Stekt shitake vid sidan av.På grill, i panna av kolstål eller gjutjärn ja. I panna med släpp-lätt-beläggning, nja.
Den såsen är finfin, brukar köra den då och då.Rostfritt med en jäkla massa smör och olja. Pannan/hällen på 100 procent. 30-60 sekunder på varje sida. Sås av brynt smör, soja och pressad citron. Stekt shitake vid sidan av.
Mogen champagne till. Bästa jag vet.
Ah, som knivarna vilka ingår i den hyrda komplett utrustade fjällstugan. Underbara att både skiva bröd och filea fisk med.Den såsen är finfin, brukar köra den då och då.
Haken med att laga mat hos andra; inte riktigt samma referensramar för köksutrustning.