This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Skinn på? Också Underskattat.Grillad majskycklingbröstfilé med färskpärer (nåja) och senapsspetsad sås (tack Michel Jamais). Dill som piff är för övrigt underskattat. Fick sällskap av 2005 Stoneleigh Pinot Noir, inte så dumt.
Visa bifogad bild 20655
Japp.Skinn på? Också Underskattat.
Visa bifogad bild 20758
Hustrun överraskade med litet fredagsmiddag med någon form av grillade rudor fylld med hemmaodlad chili från Kapellagården i Vickleby. Till detta ett otroligt trevligt chardonnayvin från Chile som jag aldrig hört talas om men fick med mig hem i påsen från PK-huset tack vare Nenad:
Tara 2017 Atacama
- Helt vitdimmig färg, med fin vitblommig doft; i munnen sen lime, vitpeppar, och sen en härligt exploderande fet grillad citron med sötma, syra så det står härliga till och mer salt än i en assyrtiko från Santorini i den långa finishen: kryddigheten, fetman, sältan och alkoholen påminner mig om något som jag - i brist på bättre liknelser - bara kan likna vid en riktigt bra 100% agave tequila med ett shotglas doppat i himalayiskt salt. Riktigt bra för inte alltför många pengar. typ 93 poäng (if you're keeping score at home). Och mer elegant än det låter...
Visa bifogad bild 20759
Det där måste jag bara prova! En 100% Agave Reposado med Himalayasalt låter ju helt, helt underbart Och lokala bolaget har fem flaskor...Visa bifogad bild 20758
Hustrun överraskade med litet fredagsmiddag med någon form av grillade rudor fylld med hemmaodlad chili från Kapellagården i Vickleby. Till detta ett otroligt trevligt chardonnayvin från Chile som jag aldrig hört talas om men fick med mig hem i påsen från PK-huset tack vare Nenad:
Tara 2017 Atacama
- Helt vitdimmig färg, med fin vitblommig doft; i munnen sen lime, vitpeppar, och sen en härligt exploderande fet grillad citron med sötma, syra så det står härliga till och mer salt än i en assyrtiko från Santorini i den långa finishen: kryddigheten, fetman, sältan och alkoholen påminner mig om något som jag - i brist på bättre liknelser - bara kan likna vid en riktigt bra 100% agave tequila med ett shotglas doppat i himalayiskt salt. Riktigt bra för inte alltför många pengar. typ 93 poäng (if you're keeping score at home). Och mer elegant än det låter...
Visa bifogad bild 20759
ja verkligen god - såg på CT att någon kunnig göteborgare (karl.1480?) hade liknat den vid en Maçon från naturvinsproducent som börjar litet reduktivt och sen öppnar upp sig ordentligt, vilket också på sätt och vis är en bra beskrivning av vinet. Mitt betyg slutade till sist på 92 poäng för vad det nu är värt. Såg att de hade en pinot noir också som verkar finnas enstaka flaskor kvar här och där som vore kul att testa.Det där måste jag bara prova! En 100% Agave Reposado med Himalayasalt låter ju helt, helt underbart Och lokala bolaget har fem flaskor...
Han är inte bara kunnig. Han är också charmig och snygg!ja verkligen god - såg på CT att någon kunnig göteborgare (karl.1480?) .
Han är inte bara kunnig. Han är också charmig och snygg!
Och fan vad vi skulle ha röjt i rhônedalen om någon vecka om det inte vore för covidronasskithelvetet...
Puss @karl.1480
Ja, jag fick lite Julien Guillot-vibbar av den. Har bara provat Pinot:en som hastigast men tyckte då att den också var riktigt bra. Lite småskitig, snyggt rödfruktig och bra drag i syran. Fick en del Bourgogne-vibbar av den med.ja verkligen god - såg på CT att någon kunnig göteborgare (karl.1480?) hade liknat den vid en Maçon från naturvinsproducent som börjar litet reduktivt och sen öppnar upp sig ordentligt, vilket också på sätt och vis är en bra beskrivning av vinet. Mitt betyg slutade till sist på 92 poäng för vad det nu är värt. Såg att de hade en pinot noir också som verkar finnas enstaka flaskor kvar här och där som vore kul att testa.