Poussard
Medlem
Prova några olika vetja. Det är bra mycket bättre än nåt recept.Är det bara att kleta i senap av valfri sort eller krävs det något sorts finlir?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Prova några olika vetja. Det är bra mycket bättre än nåt recept.Är det bara att kleta i senap av valfri sort eller krävs det något sorts finlir?
Vi brukar köra med honungsdijon, eller mer korrekt uttryckt Dijon-senap med honung.Är det bara att kleta i senap av valfri sort eller krävs det något sorts finlir?
Vi brukar köra med honungsdijon, eller mer korrekt uttryckt Dijon-senap med honung.
Kan hummerjävlarna någon gång migrera till Östersjön så vi får vettig mat i Stockholm en gång om året?I år är det så gott om hummer att hummerfiskaren har problem med att sumpa dem.
Så han har realisation.
Det fick bli tre små på drygt ett halvt kilo i kväll.
Lättlagat!
Visa bifogad bild 21036
Drack Savart L´Ouverture degorgerad mars 2012 till.
Lite väl ung.
Helgdagskväll i timmerkojan.
Då skulle de ju å andra sidan vara oätliga pga Östersjöns giftsoppa till vatten.Kan hummerjävlarna någon gång migrera till Östersjön så vi får vettig mat i Stockholm en gång om året?
Tar de upp mer smak än fisk från sin omgivning? Har ätit många abborrar och gösar som varit goda..Då skulle de ju å andra sidan vara oätliga pga Östersjöns giftsoppa till vatten.
Nej, dom har omdöme.Kan hummerjävlarna någon gång migrera till Östersjön så vi får vettig mat i Stockholm en gång om året?
Dioxiner och kvicksilver är nog inga större smakbärare men jag äter helst fisk från andra vatten än ÖstersjönTar de upp mer smak än fisk från sin omgivning? Har ätit många abborrar och gösar som varit goda..
Och hur var vinet jämfört med den billigare Polizen?Idag lagar vi pizza till 2017 Poliziano Vino Nobile di Montepulciano. Lite Spinata Calabrese på ena sidan (”tomatsidan”) för den (jag) som vill ha lite umph i salamin. Väldigt gott. Väldigt inte kompatibelt med vinet (inte oväntat, men jag var hungrig och sugen på vinet). Den del av pizzan saknade salamin fungerade däremot finfint med vinet.
Visa bifogad bild 21225
Märkligt nog lite slankare men samtidigt mer harmonisk (Viti Nuove känns lite spretigare/spetsigare, typ alkoholen sticks lite), men jag måste göra en direkt IRL-jämförelse i närtid istället för att gräva i minnet.Och hur var vinet jämfört med den billigare Polizen?