This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så här beskrivs upplevelsen av St Cosme CdR (vingårdsläget deux albions visserligen) 2001 av Tadashi Agi och Shu Okimoto i måste-läsa-mangaserien The Drops of God:Jämfört med St Cosme Cote du Rhone är Guigal och Xavier blaha blaha.
Bollinger SC är erkänt bra på just magnum och kommer funka fint för de som inte nördat ner sig. Vill du trots allt använda budgeten bättre så är ju Bruno Paillard -99 ett alternativ. Men tveksamt om den går hem bättre hos din publik kanske... http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/bruno-paillard-9906806Söker tips på en champagne på magnumflaska för upp till 1600kr för att dricka nu. Kan tänka mig att köpa från var som helst i Europa (inkl. SB). Kommer drickas till lite blandade snittar. Det skall vara något som uppskattas av "helt vanliga människor" (icke-vin-nerds).
2008 Legras & Haas på magnum är så jäkla bra nu och går hem fint hos pöbeln. 725 Sek hos FVL. (ser den inte på någon kampanj men det brukar gå att maila dem om man vill ha något även om det inte ligger ute)Söker tips på en champagne på magnumflaska för upp till 1600kr för att dricka nu. Kan tänka mig att köpa från var som helst i Europa (inkl. SB). Kommer drickas till lite blandade snittar. Det skall vara något som uppskattas av "helt vanliga människor" (icke-vin-nerds).
Någon som har ett bra tips på en bra vit Bourgogne? Jag är inte ute efter Chablis utan något ekat från Cote du Beaune typ. Drack någon 1er cru Savigny-les-Beaune från Louis Jadot 2013 nyligen som var satan god men kommer inte ihåg vilken det var.
Men oavsett, blev alltså sugen på vit Bourgogne igen och tänkte om någon har tips? Finns det på SS kan jag ju alltid få dricka ikväll men finns det på någon bra nätbutik kan jag alltid beställa
Jag gillar Marc Moreys vita viner. Bruka bunkra upp när jag är i BourgogneNågon som har ett bra tips på en bra vit Bourgogne? Jag är inte ute efter Chablis utan något ekat från Cote du Beaune typ. Drack någon 1er cru Savigny-les-Beaune från Louis Jadot 2013 nyligen som var satan god men kommer inte ihåg vilken det var.
Men oavsett, blev alltså sugen på vit Bourgogne igen och tänkte om någon har tips? Finns det på SS kan jag ju alltid få dricka ikväll men finns det på någon bra nätbutik kan jag alltid beställa
Den är slut i lager hos systemet, kanske finns någon annanstans iofsJag gillar Marc Moreys vita viner. Bruka bunkra upp när jag är i Bourgogne
http://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/chassagne-montrachet-1er-cru-les-vergers-9263101
Hubert Lamy är bra. Mycket Bourgogne för pengarna. Säg inget till någon annan bara.http://www.systembolaget.se/dryck/vita-viner/saint-aubin-premier-cru-en-remilly-7661001
Den där beställde jag precis för 2 minuter sedan. Michel Jamais skrev "a great but not expensive white bourgogne!" . Tänkte det kan vara värt att testa
16,5 o 17 av Jancis
Bourgogne Blanc och Bourgogne Rouge från topproducenter brukar vara säkra kort. Jag brukar köpa några flaskor av Etienne Sauzets Bourgogne Blanc när den släpps.Någon som har ett bra tips på en bra vit Bourgogne? Jag är inte ute efter Chablis utan något ekat från Cote du Beaune typ. Drack någon 1er cru Savigny-les-Beaune från Louis Jadot 2013 nyligen som var satan god men kommer inte ihåg vilken det var.
Tack för tips men jag tror man måste upp ett snäpp ovanför Bourgogne Blanc för att få lite ek? Tror de flesta kör oekat när det gäller entry level.Bourgogne Blanc och Bourgogne Rouge från topproducenter brukar vara säkra kort. Jag brukar köpa några flaskor av Etienne Sauzets Bourgogne Blanc när den släpps.
Henri Boillot Bourgogne Blanc 2012 kanske kan vara något?
Ett antal producenter i Mâconnais är också värda att testa, t.ex. Domaine Barraud, Bret Brothers, Les Héritiers du Comte Lafon och, inte minst, Verget.
Instämmer helt och fullt. Sen kan jag tycka att Lamys viner ofta är så fulla av grön syrlighet att man verkligen tjänar på att ha litet tålamod med dem, frukten finns där och komplexiteten kommer ut efter ett par år.Hubert Lamy är bra. Mycket Bourgogne för pengarna. Säg inget till någon annan bara.
Rött från Chinon kanske (att döma av bilden på startsidan...)Någon som vet något om morgondagens Caviste?
Rött från Chinon kanske (att döma av bilden på startsidan...)
Men bilden kanske inte är ny.
Det är Grosbois.Dom. Grosbois kanske? Har inte sett något på dom sociala medierna idag, så dom körde kanske inte någon provning den här gången.