This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Eller hårdost av bättre slag!Några idéer; Iberico bellota, oliver, boquerones, svampsoppa, tapas.
Jag är lite i samma läge och har efter en väldigt lång "vinkarriär" börjat att älska torr sherry av god klass.Tips på tilltugg till den här?
Försöker bli bättre på sherry och har aldrig druckit en av den här stilen förr.
..och en hårdost av bättre slag; pecorino, västerbotten, manchego...Eller hårdost av bättre slag!
Testa att inleda kvällen med torr sherry och småtugg som ett alternativ till Champagne.Jag är lite i samma läge och har efter en väldigt lång "vinkarriär" börjat att älska torr sherry av god klass.
I mitt tycke så behövs det ingen mat, även om jag kan hålla med om de förslag som kommit. För mig är det oftast ett gott slut på en god kväll!
Tips på tilltugg till den här?
Försöker bli bättre på sherry och har aldrig druckit en av den här stilen förr.
Skulle välja Champagne alla dagar i veckan som en starter. Innebär inte nödvändigtvis att jag alltid föredrar Champagne före torr Sherry.Testa att inleda kvällen med torr sherry och småtugg som ett alternativ till Champagne.
Eller till starten om vi pratar fino. En av de bästa kombinationer med fino jag provat är neutrala, mineralstinna ostron.Jag är lite i samma läge och har efter en väldigt lång "vinkarriär" börjat att älska torr sherry av god klass.
I mitt tycke så behövs det ingen mat, även om jag kan hålla med om de förslag som kommit. För mig är det oftast ett gott slut på en god kväll!
..och dom kan ju t.o.m ha lite "sälta" också utan att skämmasEller till starten om vi pratar fino. En av de bästa kombinationer med fino jag provat är neutrala, mineralstinna ostron.
Dessutom kommer en finfin sherry på Sovjetbolaget snart.Till fino knaprar jag gärna på rostade salta mandlar. Perfekt kombo när man lagar maten för kvällen.
Vilken?Dessutom kommer en finfin sherry på Sovjetbolaget snart.
Nope, tillfälligt. Eh, tror jag. Lanseras i 92 butiker.Härligt! Kommer den till fasta?
Inte ofta det kommer in nya flaskor där..!
Jag hade kört på pilgrimsmusslorna.Jag har lovat bokcirkeln att kombinera en förkörare med ngn variant av minivinprovning - temat är Mosel och planen är att låta dem blint smaka på Joh. Jos Prüm Graacher Himmelreich Kabinett, Spätlese och Auslese för att förstå och jämföra de olika uttrycken/söthetsnivåerna.
Funderar på att servera något litet att knapra på vid sidan om - ev halstrad foie gras på toast, eller pilgrimsmusslor halstrade med mirin, soja och litet färskriven ingefära. Eller att sippa utan tilltugg i egen hög majestät, både före och efter middagen (som jag inte ansvarar för i övrigt). Vad tänker Forumet?
Ikväll blir det halstrad tonfisk, färskpotatis och avokado. Tror ni på Crystallums chardonnay The Agnes-18 eller Henri Goutorbes skumpa från -08 till? Något jag ska tänka på då det blir första gången jag gör tonfisk själv. Dock ätit ett antal gånger.