This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Domaine Taupenot-Merme Auxey Duresses 1er Cru 2022
Ny producent hos Tryffelsvinet. Verkar ha relativt bra renommé.
Grappa har varit på tapeten nu redan ganska länge, men jag har ingen koll hur populär den är i barerna och restaurangerna i dag. Jag hittade i alla fall en svensk sajt som berättar om drycken. Jag har druckit några enklare grappasorter, men inga högklassiga. En sak kan jag dock säga: köp inte den som heter Grappa Julia!Med en sommar och semester mestadels bestående av förkylningen från helvetet följt av bältros(!?!) kombinerat med 4 veckors riva/bygga altan har det inte blivit mycket vin… men jag slog ändå till på 2 flaskor prissänkt MarMar 2020 (och en tvåliters flaska Grappa for good measure )
Visa bifogad bild 32598
Nyfiken spänning i 8-10 år då eller..?Beställning hämtades. Ridge 2021 står det på korkarna. I övrigt inte mer info än så.Visa bifogad bild 32629
Njae. Det blir nog en tripp tillbaka till mitt lokala Systembolag och retur.Nyfiken spänning i 8-10 år då eller..?
Vad ska det vara i flaskorna?Beställning hämtades. Ridge 2021 står det på korkarna. I övrigt inte mer info än så.Visa bifogad bild 32629
Enligt beställning Pagani Zinfandel.Vad ska det vara i flaskorna?
Jag tänkte ’Vad skall det stå på korkarna?’Vad ska det vara i flaskorna?
Aha, tänkte spännande auktionsfynd med ingående ”skulle kunna va monte bello”-fantasi!Njae. Det blir nog en tripp tillbaka till mitt lokala Systembolag och retur.
Så tänkte jag också en kort stund. Sen tänkte jag på min historik av tur och kom på att allt talar emot något sådant.Aha, tänkte spännande auktionsfynd med ingående ”skulle kunna va monte bello”-fantasi!
Pagani var fin när jag testade den tidigare.Så tänkte jag också en kort stund. Sen tänkte jag på min historik av tur och kom på att allt talar emot något sådant.
Eller så sitter det nån på imoportören och undrar vad det är för en idiot som returnerar Monte Bello.....
Hahaha… Man undrar ju hur det gick till? Den som plockade hos importören lär ju va hyfsat clueless…. ; ”Suck, det är väl nån ny trend utan etiketter..”Beställning hämtades. Ridge 2021 står det på korkarna. I övrigt inte mer info än så.Visa bifogad bild 32629